Jag är ju människa också..

har varit på ett så fantastiskt givande samtal idag på psykiatrin och jag hoppas jag kommer ihåg det hon sagt.
igår funderade jag på hur man hittar modet för att svänga ur rondellen men idag kom vi underfund med att jag inte alls ska svänga ur. utan jag ska hitta glädjen i att köra runt runt i cirkeln ett litet tag till. svänga ska jag göra, men inte än på ett tag. och det känns okej. så länge jag hittar mitt som gör vardagen hanterbar.

får bara se till att leva mer i nuet, som jag ändå så gärna vill bli bättre på. även fylla mina dagar med roligheter och inte bara tråkiga vardagliga saker. är så duktig på det nu att jag bara gör tråkiga jobbiga saker. vill vara mer levande, mer kreativ.

det gäller att omprioritera också så jag ska ävenfundera nu. och prata med janne och höra hur han tänker. och så får vi komma överrens hur vi ska göra för att fixa det här. för jag är ju trots allt inte själv i detta.

har skärpt mig och svalt "stoltheten" och accepterat. det är okej att släppa iväg theo och lita på andra att de tar hand om honom. jag behöver desperat egentid OCH tid tillsammans med janne barnfritt. så ikväll kommer svärmor och så får vi fara och äta själva mamma och pappa, eller jag menar Minnie och Janne. sen imorgon kanske mamma skulle ta hand om theo men hon har varit sjuk så vi får se hur det blir med det. då ska vi iaf riva tapeter och renovera i lägenheten. söndag får vi barnvakt igen och då kanske det blir bio.



jag önskar jag kommer ihåg oftare att det är okej att känna att det bara är okej.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0