säkrare och säkrare

13+4, vecka 14 har snart passerat och på tisdag klivet vi in i vecka 15 :)
allt känns liite lättare. inte lika illamående, inte lika trött. dock är jag trött på ett annat sätt och så får jag huvudvärk nästan varje eftermiddag som håller i sig till kvällen. försöker äta mycket och bra saker, dricka vatten och vila mig. ju mer tiden går desto mer vågar jag njuta, hittils har graviditeten mest varit jobbig och stressig men ju längre ifrån de 12 första veckorna jag kommer desto bättre känns det. nu börjar jag fatta i mitt huvud att jag faktiskt kanske kommer få behålla min bebis denna gång och det går inte att förklara i ord hur otroligt underbart det känns. det känns så rätt. det är såhär det ska vara.

en by utanför pite finns det en secondhandbutik som ska stänga, där säljer dom barnkläder och lite barnsaker. idag var jag och mina föräldrar dit för att se om man hittar nå fynd till bebben. även om det är tidigt så känns det dumt att inte passa på vid sånna här erbjudanden. jag fick med mig hem en hel kasse. en babymössa, ett par jeans, ett par "vind"byxor, fyra tröjor, en fleece tröjja och TVÅ overaller. allt detta gick på bara 160 kronor !!! snacka om att jag fyndade alltså ! allt detta nytt hade gått på över 1000 kronor. om inte över 1500.

ikväll är maken iväg till pitholms byagård och spelar nhltour med 60 andra pers. så jag har passat på att diskat bergen i köket och sett lite serier. ska nog ner sen och köpa lite lördagsgodis och sen gossa ner mig i soffan med katterna och se om det finns något bra på tv.



one
baby step
at a time


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0